Aura Episod #6

“Nana oo nana, buat apa tuu. Meh ler aku nak sambung cerita yang tergantung tadi.hehe” Panggil Jemah pada Nana

“Ha ada ni Jemah, baru siap masak. Mai la masuk rumah makan sekali sambil2 kita sembang” kata Nana

” Wah rezeki terpijak ni. Ok sekarang juga aku langkahkan kaki ni ke rumah kau. haha”

“Tadi aku ada cakap kan nak share macamana aku nk bagi kau faham pasal aura ni? Ok aku nak cerita ni sambil makan nasi kau masak.hihi.

Ok macamni Nana. Aku kalau nak tunjuk kau aura ni dengan mata kasar memang tak boleh sebab benda xboleh nampak mata kasar. So, aku nak bagi satu contoh untuk kau faham.

Kau perasan tak bila pergi masjid ke surau ke, kau masuk je ‘rasa’ tenang lain macam? Kalau kau pernah pergi umrah mesti kau tau perasaan bila tengok Kaabah macamana kan? Tenang yang tak tau nak cerita macamana.

Ha itulah AURA nya. Aura yang positif sebab kat masjid dengan surau tu penuh aktiviti positif macam mengaji, solat berjemaah, dan lain-lain.

Dekat depan kaabah lagi lah, setiap masa orang duk Tawaf, solat kat sana kan.” Cerita Jemah sambil suap nasi ke mulut

“Eh betul jugak la apa kau cakap ni. Baru aku perasan SBOBET bila pergi masjid memang feel tenang rasa macam tak nak balik je. Seronok pulak bersembang dengan kau pasal Aura2 ni. Tak sangka aku ada jiran yang pandai bab2 Aura ni. Haha” kata Nana

” Ala aku pun baru tau ni Nana, tu yang aku rasa nak cerita dengan kau sebab kau kan jiran aku. Tapi betul tau, penting jaga aura ni. Sangat beri kesan dalam hidup kita. Ha kau nak tau ke macamana aura kau boleh bocor? Aku makan jap kau masak ni karang aku cerita ye?” Jawab Jemah

” Ha makan dulu puas2 aku tunggu kau cite ni”